tisdag 24 mars 2009

Slipning & bets och en liten olycka


När man slipat i timtal i sträck och det börjar kännas i händerna som att du håller en excenterslip utan att du håller i en... då är det nog dags att göra något annat och något lite mer upplyftande.


Jag valde istället att gå loss med bets på de delar av överbyggnaden som är i mahogny.


Men det som inte får hända hände givetvis... jag lyckades med att hälla ut en halv flaska bets på överbyggnaden. Jag kan lova att en intressant samling specialord kom över mina läppar...


Slutligen gav jag mig återigen i kast med brädgångens överliggare. Tyvärr tog mina grövre papper slut, så jag har väl en fjärdedel kvar plus lite puts innan det är avdammning av hela båten och linoljning innan fernissa.

3 kommentarer:

  1. Ta en skåne som plåster på betssåret!
    Anders.

    SvaraRadera
  2. Tack Anders! Din idé är givetvis genial!

    //T

    SvaraRadera
  3. Fan vilken grym båt ni har skaffat er!!!


    Känner redan lukten av tjära, sill och havsvatten!

    SvaraRadera