söndag 29 mars 2009

Slipa slipa och slipa



Slipa, slipa & slipa, slipa slipa och slipa!

Överliggaren är hård som sten och den spruckna fula lackytan likaså. Den äter slippapper i hiskelig fart och det tar låååång tid att komma ned i träet.

Jag funderar en del på vad det är för träslag och vad det är för ytbehandling som bjuder ett sånt rejält motstånd när jag står där och slipar och slipar och slipar......



Men fint blir det tycker jag, och 80% är klart. Snart är det dags att rötskydda, kanske betsa (har inte bestämt riktigt än om jag skall betsa eller ej) och sedan är det lacka, lacka, lacka & lacka.... :-D

1 kommentar:

  1. Hej på er Trio med Hammars!
    Man känner sig som en slipmagister när man står där i obekväma arbetsställningar á la trapetskonstnärernas vänner....Men jag tänker prova slippappersnummer 20 och sen 40 för att få bort pansarfernissan som verkar fastsvetsad på träet. Jag rekommenderar en betsomgång i alla fall, för att fernissan gulnar rätt snabbt annars och renskrapning är ju inte vår favoritstund, inte "second best" ha-ha.
    Hälsningar från Juanitas besättning.

    SvaraRadera