onsdag 11 november 2009

Påminn mig att aldrig aldrig mer...

...gå på höstens båtmässa. Jag blir alltid lika besviken och undrar varje år varför jag glömmer bort detta.

Varför? undrar du.

Skepparen med nyss upplagd båt är inte imponerad av:

1, Parkering 90 SEK
2, Inträde 130 SEK
3, En kopp kaffe och trist fralla 70 SEK
4, Efter två timmar en jucie och en chokladboll, 53 SEK.
5, Kapokkuddar, kapokkuddar, åter kapokkuddar - och fallavlastare.
6, Jeannarconariabåtar för miljoner - och det innan de ens är utrustade(?). Jag ser verkligen inte skillnad på dem. Jag försöker!

Den enda frågan man numera ska ställa sig är skall jag bajsa fram eller bak? Längsgående eller tvärställt pentry? Sen är det INGEN synlig skillnad. None. Nichts.

Resten på mässan är "Glada Lasses Polermedel På Allt Från Kopparkittel Till Gelcoat AB" (vi har varken eller) och typ dammsugarmustycken i grälla färger... Äntligen.

343 spänn för vad? ...och bara trist.

Påminn mig att aldrig aldrig mer.

3 kommentarer:

  1. HAHAHA..!
    Jag var där en runda förra året. Första båtmässan för mig.. Tog 10 minuter att gå igenom hallarna med alla vita plastbåtar.. japp, tråkigt!
    Fast måste jag erkänna att tillbehörshallen tog lite längre tid att avverka. Hade ju bara sett båtprylar i katalog innan.. :)

    /Göran

    SvaraRadera
  2. Det låter som du var på vårens båtmässa med separat tillbehörshall! Höstens har ingen sådan, är bara en hall och är - just det - skräp!

    //Theo

    SvaraRadera
  3. All heder till dig Theo.. instämmer med dig och med 2 gangsters.. /)......P

    SvaraRadera