måndag 31 augusti 2009

Det händer plötsligt grejjer...


Idag: bort med det gamla spakstativet, det satt ganska bra efter 43 år... Sedan tog jag ut växelvajern som också satt ganska bra där den satt.

Sedan tog jag hem den för att mäta upp den. Gasvajern var 5,00 meter medan växelvajern bara var 4,25. Det förklaras av att trotteln för gaspådrag skall dras akterut för ökat varvtal, så vajern går först under motorn och sedan upp och framåt ovanpå motorn.


Sen gick vi till jultomten och hittade några lådor och kartonger som ni ser här. Tur att man nyss fyllt 40 och har en massa bröder och vänner som gav oförskämt generösa presentkort på just Erlandsons Brygga som faktiskt har rätt anständiga priser på dessa reglage. Dessutom fick jag lite extra rabatt för att jag handlade så mycket.


Imorgon skall vi såga och fila upp ordentligt i navigationsbordet för att ge plats åt denna rödnästa skönhet.

1 kommentar:

  1. Jag bytte aldrig impellern i våras... glömd det.. men tänkte på det en hel del.

    Vänta med spänning på upplösningen med regalget. Har inte bestämt när Josephine

    SvaraRadera